söndag 3 augusti 2014

Snart MTV

Förra helgen var jag i Finland med Carnis, där jag numera är prövomedlem. Det var ett mycket trevligt event med flera nya bekantskaper. På väg hem började vi prata om MTV och jag konstaterade nöjt att jag inte behövde sy någonting detta året. Mja, det blev väl inte riktigt så. Dels hade jag innan Finlandsresan sytt tre coifer och en manssärk till vänner som skall introduceras i den medeltida världen och dels kom jag på att maken tycker att medeltiden är sådär: "de hade ju inga fickor".
Detta gjorde att jag fick sno ihop en bältesväska till honom, med plats för två snusdosor.



Väskan är numera infettad så den har en lite mörkare färg. Det som saknas är ett spänne, det får inhandlas på plats i Visby. Nu hoppas jag att medeltiden skall vara helt OK för maken. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar